Avijacija

tko leti vrijedi
Prethodna temaSljedeća tema
Avatar
gost
Status: Offline

Avijacija

#61

Post Postao gost »

ZgSash je napisao/la: 24. 12. 2021. (12:24) kome nije jasno koliko je to zajebano, neka sam proba s autom proci tunel s 200 na sat
Nemoj dva puta reći!

Nissan Skyline 1200hp 328km/h @ Tunnel

Ovo je ipak malo brže od ovog aviona!



Istina u tunelu ima 3 vozne trake.


Avatar
gost
Status: Offline

Avijacija

#62

Post Postao gost »

No vratimo se mi na avijaciju!

Kada će RH nabaviti novi trenažni avion i hoće li to biti eskadrila ovih aviona?

KAI FA-50 Fighting Eagle Light Combat Aircraft



Avatar
gost
Status: Offline

Avijacija

#63

Post Postao gost »

HOW POWERFUL IS PHILIPPINE FA-50 FIGHTER JET? EXPLAINED! With advance features!



Avatar
gost
Status: Offline

Avijacija

#64

Post Postao gost »

This Simple Idea Allows Russian Jets to Do Crazy Maneuvers

Nisu samo Ruski avioni u pitanju već kompletne nove generacije koje u letnim sposobnostima mogu puno toga u odnosu na stare generacije. Manevri koji se prije nisu mogli nikako izvesti danas su mogući.



Avatar
gost
Status: Offline

Avijacija

#65

Post Postao gost »

Fighter Jet: War Machine Heavy Maintenance | Mega Pit Stops | Episode 3 | Free Documentary

Kako izgleda redovno održavanje jednog vojnog aviona.Vrlo zanimljivo na primjeru Gripena! Redovni malo veći servis je radilo 19 mehaničara 50 dana. Sada se najbolje ovdje vidi da nema nevažnih poslova, jer svatko mora obaviti svoj dio posla da bi sve funkcioniralo. Također nije samo kupiti eskadrilu aviona već treba iza te kupnje još jako puno toga posložiti, izgraditi jer sa tako osjetljivom opremom se ne radi na livadi, već se zahtijevaju grijani hangari. A da ne pričamo o cijeloj ekipi mehaničara bez koje se ne može. Naravno svi oni moraju jako dobro znati svoj posao i stručno i odgovorno ga obavljati.

S druge strane da bi se ovakva oprema optimalno koristila potrebni su i dobro obučeni piloti sa potrebnim brojem sati naleta godišnje. Ako svega toga nema onda smo kupujući ovako skupu opremu zapravo bacili novac.



Avatar
gost
Status: Offline

Avijacija

#66

Post Postao gost »

Naravn ovakovi objekti moraju biti i dobro štićeni što od zemaljske ugroze tako i od zračne. Ako toga nema u slučaju rata ovo su objekti koji će biti prvi na udaru. A kada to izgubiš onda u vrlo kratkom roku ostaješ i bez zračne komponente obrane.

Ovo samo pokazuje da avijacija kao jedna od najvažnijih komponenti obrane sama za sebe je vrlo osjetljiva i krhka komponenta ako iza nje ne stoji sve ono što treba. Sjetite se samo kako je pukovnik Gadafi u samo jednom napadu američke avijacije izgubio gotovo 200 Migova i to na tlu. Ako nemaš kompletan sistem koji je dobro uvezan, bilo koja komponenta odrbambenog sustava je samo glineni golub za gađanje.


Avatar
ZgSash
Verified
Global Moderator
Global Moderator
Postovi: 1743
Pridružen/a: 08. 07. 2021. (09:50)
Zahvalio se: 227 puta
Dobio zahvalu: 413 puta
Status: Online

Avijacija

#67

Post Postao ZgSash »

da, ili imas cijeli sustav, ili nemas skoro pa nista


Your biggest desire is your greatest weakness
Avatar
gost
Status: Offline

Avijacija

#68

Post Postao gost »

Sonic Boom kao oružje - ruski strogo povjerljivi M-25 Hell Reaper

Godine 1969. SSSR je vodio mali, ali potencijalno razorni sukob na dalekom istoku, sa svojim komunističkim saveznikom - Kinom,

Sovjetsko vrhovno zapovjedništvo došlo je na ideju o potpuno novom tipu oružja - zrakoplovu koji bi mogao ubijati bez ikakvog streljiva i ne ostavlja nikakvu kontaminaciju na području gdje nanosi napad.

M-25 je trebao biti prvi i jedini zrakoplov dizajniran da koristi zvučnu bumu za uništavanje neprijateljskih trupa na bojnom polju na otvorenom terenu.

No, je li to prava pozadina priče i zašto projekt nikada nije zaživio?

Zadržite svoju boju dok istražujemo M-25 – Hell Reaper.

Priča o M-25 zapravo počinje s krajem strateškog nuklearnog bombardera – točnije lansiranjem sputnjika.

S raketama koje su mogle napustiti atmosferu, prijeći planet i možda isporučiti nezaustavljiv nuklearni teret, ruska vlada u to je vrijeme vidjela da je doba velikih bombardera drveća završilo i da je vrijeme za odlazak u svemir.

Staljin, koji je bio opsjednut širenjem zračnih snaga, bio je vani, a njegova zamjena Hruščov je vidio da su rakete budućnost. Svaki novi zrakoplov trebao bi biti nosač raketa, nazvan Raketonosets!

Doba interkontinentalnih balističkih projektila bilo je ovdje, a u tom bubnju je udarao Vladimir Vasiljevič Struminski. On će se pobrinuti da se sva istraživanja i napori premjeste sa zrakoplova na rakete u trenutku.

Mnogi izvori navode da je ideja za ovaj projekt zaživjela nakon kinesko-sovjetskog sukoba 1969. godine, ali je stvarna ideja zapravo začeta godinu dana prije, 1968. godine.

Međutim, 1969. dogodio se ključni susret, između spomenutog Struminskog i slavnog sovjetskog konstruktora aviona -

Vladimir Mihajlovič Myasishchev. Onaj koji je odgovoran za mnoge od najpoznatijih zrakoplova Sovjetskog Saveza. Tamo gdje je M-25 rođen, ili da tako kažemo, mogao se roditi.

Ovaj dizajn aviona ne bi trebao nikakvo oružje ili bombe, bilo bi nemoguće zaustaviti val i za razliku od nuklearnih bombi, ne bi bilo zračenja za čišćenje.

Sa starom gardom i novom na brodu, te podrškom SSSR-u, njih dvoje su krenuli na posao.

počeli su s postojećim nadzvučnim zrakoplovima, poput MiG-a 21. U zračnoj bazi Lipetsk obavljeno je nekoliko probnih letova s ​​MiG-ovima koji su letjeli na oko 25 m brzinom većom od 1 Macha. Ti su tragovi korišteni da se vidi koliko brzo zrakoplov treba ići, koji problemi mogu nastati i gdje su potrebna dodatna istraživanja. Nada je bila da će biti dovoljan jednostavan avion koji se već nalazio u arsenalu SSSR-a.

Ali eksperimenti sa zvučnom bumom MiG-21 stvorili su samo dovoljan pritisak da razbije staklo - ne beton, čelik ili ljudske kosti. Morali bi izgraditi prilagođeni okvir zrakoplova koji bi mogao podići bum na razine koje će desetkovati zemlju. Kao i svi strogo povjerljivi sovjetski projekti, imao bi jednostavan naziv Tema 25.

Razlog zašto su se morali vratiti na ploču za crtanje bio je normalan dizajn zrakoplova. Tipičan avion želi što manje otpora kako bi sačuvao gorivo. Niski otpor znači niži zvučni bum.

Stoga bi ovaj novi dizajn trebao biti radikalan. Sa 110 tona, 39 metara i rasponom krila od 25 metara, imao bi izgled i aerodinamiku leteće cigle. Ravne površine zamijenile bi okrugli presjek, a sa svake strane stražnje strane bila bi dva repa.

Da bi se gurao kroz zrak brzinom koja je potrebna za nadzvučni rad, avionu su potrebna četiri ogromna motora postavljena iznad trupa - motori koji bi bili bezbožno snažni i gutali gorivo.

Razmotrena su i druga alternativna razmatranja, kao što su motori ispod krila, a ne mogu vjerovati da to govorim na videu aviona, POBOLJŠATI otpor.

Postojao bi jedan pilot smješten na prednjem dijelu zrakoplova, koji bi vozio zvučni bum poput surfera koji bi jahao rekordni tusnami.

Ispod dna aviona nalazila bi se posebna izbočina koja se opisuje kao 'izbočina'. Produžio bi se kada bi se zrakoplov postrojio za napad i povećao otpor do 60%. Sama izbočina bi imala nekoliko malih 'rebara' koja bi se mogla kontrolirati kako bi bolje usredotočili asalt.

Zrakoplov bi letio nisko do tla, više metara, brzinom od 1,4 maha. Rasporedite izbočinu i uništite havok.

Konačan rezultat? Zvučni udarni val koji bi dosegao do šest PSI, dovoljno da sruši zgrade, uguši tenkove i rasprsne glave. Zaista grozne stvari.



Avatar
mkey
Verified
Napredni forumaš
Napredni forumaš
Postovi: 577
Pridružen/a: 12. 08. 2021. (11:47)
Zahvalio se: 573 puta
Dobio zahvalu: 272 puta
Status: Offline

Avijacija

#69

Post Postao mkey »

ZgSash je napisao/la: 24. 12. 2021. (21:20) da, ili imas cijeli sustav, ili nemas skoro pa nista
Bez obzira na brojne vanjske neprijatelje ja osobno više zazirem u unutarnjih. A protiv njih avioni ne pomažu.

Bilo bi zgodno da svaki put kada se kuka iz vlade kako za nešto nema novca, svi unisono pitaju "a bilo je za avione, (o)Pelješki most" i sl. Dok se način razmišljanja korjenito ne promijeni, nastavljamo tonuti. I to je po meni OK, ako tako želimo, tako neka nam i bude.


Avatar
Zagor
Verified
Napredni forumaš
Napredni forumaš
Postovi: 125
Pridružen/a: 24. 08. 2021. (21:24)
Zahvalio se: 39 puta
Dobio zahvalu: 86 puta
Status: Offline

Avijacija

#70

Post Postao Zagor »

Ovo sa zvučnim zidom se iskorištavalo itekako u ratovima kao psihološko oružje. Na kraju krajeva ja sam to doživio "na svojoj koži" 1991. i to u Zagrebu.
Kako su nam uzbune već počele ići na živce mi smo se iskradali van iz skloništa i bili vani na zraku. Tako smo jednom prilikom otišli iz skloništa i sjeli se na stepenice od stubišta. Par minuta kasnije probijanje zvučnog zida i sva stakla sa stubišta se sasula dolje prema nama. Spasio nas je razmak između koji je bio namijenjen za kante za otpad, inače bi nas sasjeklo u komadiće. Poslije tog incidenta su po svim prozorima u ZG postavljane selotejp trake da se prozor armira i spriječi rasprskavanje.

Oružje koje se bazira na djelovanju tlaka se zove - termobarične ili aerosolne bombe. Korištene su i u ovom našem ratu. Svjedoci koji su vidjeli djelovanje nakon su bili šokirani, a vidjeli su svašta u tom ratu.


Prethodna temaSljedeća tema