Brodovi pokreću svijet!

Prethodna temaSljedeća tema
Avatar
gost
Status: Offline

Brodovi pokreću svijet!

#1

Post Postao gost »

Kako bi suvremeni svijet funkcionirao bez logistike. Nije problem u današnje vrijeme ništa proizvesti, no problem je to dostaviti u nekom razumnom roku i da to stigne do kupca neoštećeno.

Na ovom videu možete vidjeti kako funkcionira suvremena logistika! Koliko stručnosti tu treba. Koliko ima posla kod dostave neke stvari s jednog kraja svijeta na drugi. Koliko svaka karika u lancu mora funkcionirati. Još se jednom pokazuje da nema malih i nevažnih zanimanja i da za konačni rezultat svatko mora profesionalno i na vrijeme odraditi svoj posao. Na kraju će te vidjeti da za uspješnu dostavu važnu ulogu igra i zaposlenik koji se brine o čistoći broda. Da bi cjelina funkcionirala uspješno svatko je važan u kolektivu i mora savjesno i profesionalno obaviti svoj dio posla.

Kakve poteškoće u svijetu nastaju kada zakaže logistika to najbolje vidimo ovih dana kada čitave grane industrije su zaustavile svoju proizvodnju zbog nedostatka pojedinih dijelova koji nisu dostavljeni na vrijeme.

Gigantic Overseas Autoliner | Mega Transports | Free Documentary



Prijevoz na drugu stranu zemaljske kugle. “Höegh Trapper” najveći je automobilski transporter na svijetu. Dugačak dvjesto metara, širok trideset šest metara. Ali glavna atrakcija zapravo je iza čeličnog trupa: gigantski teretni prostor: ukupno preko sedamdeset i jednu tisuću četvornih metara. Dovoljno mjesta za osam tisuća petsto automobila. I stotine takozvanih "visokih i teških": ogromnih strojeva bilo koje vrste.

Njezino putovanje vodi potpuno napunjenog "Trappera" na kojem pokriva putovanje 28.000 kilometara. Polazna točka: Antwerpen u Belgiji. Ovdje, lučki kapetan Per Henningsen mora ukrcati 1000 automobila u rekordnom vremenu – samo 16 sati. Sljedeća stanica: Bremerhaven, Njemačka. Osim 2.000 automobila ovdje, Per mora utovariti 200 visokih i teških jedinica - od kojih jedna ima njega zabrinuti više nego inače. Ne zna točne mjere tajanstvenog tereta - hoće li stati u Trapper? Iz Bremerhavena, putovanje se nastavlja do Engleske, Francuske i Španjolske, a zatim izlazi na prostranstvo Atlantskog oceana. Od tamo preko bare do luka u SAD-u i Jamajci, preko Panamskog kanala na Pacifik pa sve do Novog Zelanda i Australije... Sve to u samo pedeset dana! Panamski kanal je usko grlo na putu. Kanal je star više od stotinu godina i projektiran je za najveće brodove u to vrijeme. Maksimalna širina: 32,3 metra. Za behemote poput The Trappera to nije dovoljno. Kanalske vlasti su 2007. godine započele izgradnju novijih, većih sustava brava. Od njegovog otvaranja 2016. godine, brodovi koji pripadaju takozvanoj klasi Neopanamax sada mogu prolaziti kroz kanal, a to uključuje i Trapper. Ali iako su nove komore za zaključavanje široke pedeset i pet metara: za Trapper to znači niti deset metara slobodnog prostora s obje strane - poseban izazov za kapetana She i njegovu posadu.


Uvijek sam se pitao zašto je komandni most na jednom brodu obično širi od samog broda. Kada pogledate ovaj video biti će vam jasno zašto je to tako!
Zadnja izmjena: gost, dana/u 27. 12. 2021. (12:36), ukupno mijenjano 1 put.


Avatar
gost
Status: Offline

Brodovi pokreću svijet!

#2

Post Postao gost »

World's Biggest Containership | Mega Transports | Free Documentary

Da se logistika stanardizira i da bez toga nema suvremenog svijeta svima je jasno. Za svakodnevno normalno funkcioniranje svijeta je nužna redovna dostava proizvedenih dobara u sve točke svijeta, jer bez te žile kucavice svjetska ekonomija danas ne bi izgledala ovako kakvu ju poznajemo.

U ovom videu vidjet će te kako to izgleda na jednom od najvećih kontejnerskih brodova na svijetu. Koliko tu ima posla, koliko je važan svaki pojedinac za ispravno funkcioniranje broda. S druge strane skrećem špažnju na kontejnersku luku u Singapuru gdje su iz faze utovara isključili prisustvo čovjeka, pa su otklonili mogućnost povreda, jer se sa svime rukuje daljinski preko kamera i joystika iz jednog komandnog centra. S druge strane zanimljivo je pogledati i strojarnicu jednog ovakvog broda. Kod ovakovih brodova nema mjesta za priče o pijanoj posadi jer teret koji ovakovi brodovi prevoze mjeri se u milijardama dolara. Praktično jedan ovakav brod predstavlja cjelokupni godišnji izvoz jedne države poput RH.



Mega transporti: Najveći kontejneri | Inženjerski dokumentarac
To je najveći transport teškog tereta na zemlji! Prvo putovanje najvećeg kontejnerskog broda svih vremena.

To je najveći transport teškog tereta na zemlji! Kada prvi brod potpuno nove OOCL-flote krene u promet, odjednom se premjesti više tereta nego bilo gdje drugdje u svijetu i ikada prije. S kapacitetom od 21.100 TEU, plovila su najveća ikad naručena do sada.

Dugačak 400 metara i širok otprilike kao nogometno igralište (58,8 metara). Ovi brodovi neće samo moći ukrcati više tereta nego ikada prije, već će biti opremljeni i brojnim sustavima za uštedu energije visoke klase.

Ova epizoda prikazuje prvo putovanje OOCL-a HONG KONG. Sve se događa prvi put: kapetan, piloti i lučka posada nikada prije nisu manevrirali divovskim brodom poput ovoga. Vez, utovar, upravljanje: Rizični manevri, koji nikada prije nisu bili testirani.

Nakon što se ukrca, utovar tereta gura sve uključene do krajnjih granica. Posada, operateri dizalica i tim za vezivanje. Ovakav postupak utovara, s dodatnim spremnicima na vrhu do sada poznatog ograničenja slaganja, samo je teoretski raspravljan, ali nikad testiran u stvarnom životu. Balansiranje broda, pomicanje i osiguranje zadivljujuće mase kontejnera je zadatak koji ne opravdava ni najmanju pogrešku.

Ruta od Šangaja do Rotterdama, sa zaustavljanjem u Singapuru, donosi stalne izazove: gusarska područja, vježbe za hitne slučajeve i plovidbu kroz uske vode Sueskog kanala. Sve se to događa pod nevjerojatno visokim pritiskom vremena - hoće li najveći svjetski kontejnerski brod ostati po planu na svom prvom putovanju?



Bez ove suvremene logistike današnji svijet ne bi izgledao i funkcionirao ovako kako danas funkcionira. No zanimljiv je i strah od pirata danas u 21 stoljeću! A također vidjeli smo kakav problem nastane kada se jedan takav brod zaglavi u jednom od pomorskih kanala.


Prethodna temaSljedeća tema